Salgs – og leveringsbetingelser

På www.masai.no strekker vi oss langt for at du skal få en god opplevelse


Vårt mål når du besøker nettbutikken vår er at:

1) Du enkelt kan navigere i kolleksjonen og finne de varene du leter etter

2) Du enkelt kan bestille de varene du ønsker å kjøpe

3) Du enkelt og raskt får din levering

4) Du enkelt og uten kostnader kan returnere

Vi håper at vi lever opp til dette.

Skulle du være i tvil eller ha spørsmål/kommentarer, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss ved å skrive en e-post til kontakt@masai.no.

KUNDESERVICE FOR NETTBUTIKKEN

Hvis du opplever problemer med bestilling, betaling, levering eller returnering på nettbutikken eller ved øvrig bruk av siden, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Telefon: 23 96 54 26
E-mail: kontakt@masai.no

Vi sitter klare ved telefonene fra mandag til torsdag kl. 10.00-16.30 og fredag kl. 10.00-16.00.

OPPLYSNINGER OM MASAI CLOTHING COMPANY


Nettbutikken er eid og drevet av:

Masai Clothing Company ApS
Hammerensgade 1
1267 København K

CVR-nr. 10279488

Telefon: (+45)33 32 23 33
E-mail: masai@masai.dk.


Masai Clothing Company ApS er norsk registrert:
Organisasjonsnummer: 920 145 558
c/o PwC Tax Services AS
Postboks 748 Sentrum
0106 Oslo
Norge

INTRODUKSJON TIL SALGSBETINGELSENE

Salgsbetingelsene gjelder når du bestiller og kjøper varer i nettbutikken. Salgsbetingelsene er basert på Forbrukertilsynets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Masai.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler.

Vi anbefaler derfor at du leser dem grundig igjennom før du bestiller varer.

Er det deler av salgsbetingelsene du ikke forstår, anbefaler vi at du kontakter kundeservice, før du begynner å handle på nettsiden.

I handelsbetingelsene står det flere steder «du» eller «deg» - her refereres det til deg som bruker på nettsiden. Når det står «vi» eller «oss», refereres det til Masai Clothing Company ApS.

Salgsbetingelsene kan bli oppdatert fra tid til annen, og vi ber deg derfor om å godkjenne dem hver gang du handler hos oss.

BESTILLING OG BEHANDLING AV DIN ORDRE

Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet.

Bestiller du i en helg eller på en helligdag, vil ordren bli behandlet den påfølgende hverdag.

Bestillinger kan kun foretas via hjemmesiden og ikke via e-post, brev eller fax. Skulle du oppleve problemer med bestillingen, så kontakt oss gjerne: Kontakt kundeservice.

Når du har gjennomført din bestilling mottar du en ordrebekreftelse via e-post, og når ordren er pakket og sendt vil du motta en kvittering med sporingsinformasjon – også via e-post. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar, ber vi deg om å kontakte kundeservice så snart som mulig.


Minimumsalder for kjøp
Du må være minimum 18 år gammel for å handle på Masai.no. Er du under 18 år, må du ha samtykke fra forelder eller verge for å legge inn en ordre i nettbutikken.


Når er du bundet av en ordre?
Før du gjennomfører en bestilling i nettbutikken har du mulighet til å endre opplysningene du har tastet inn, for eksempel leverings-, fakturerings – eller betalingsopplysninger samt innhold og antall varer.

Så snart du klikker på «Gjennomfør» får du en bekreftelse på skjermen. Fra dette tidspunktet er du bundet av «avtalen om kjøp» og kan ikke foreta endringer eller annullere ordren. Du har selvfølgelig fortsatt 14 dagers gratis returrett (se under avsnittet om «Returnering»), vi henviser også til salgsbetingelsenes avsnitt om «Angrerett».

Du er alltid velkommen til å kontakte Kundeservice – vi står klare til å hjelpe deg.


Vi forbeholder oss retten til å annullere en ordre...
Vi forbeholder oss retten til å annullere en bestilling eller et kjøp uten å være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger i følgende situasjoner:

1) Dine betalingsopplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verifiseres.

2) Din bestilling er avgitt med henblikk på å begå bedrageri e.l. eller avgitt i forbindelse med en straffbar handling eller annen ulovlig aktivitet.

3) Det oppstår en utilsiktet feil på nettsiden, for eksempel en betalingsfeil eller lignende.

4) Vi har grunn til å tro at du er under 18 år gammel.

BETALING

Betalingsmetoder
Vi aksepterer følgende betalingsmetoder på www.masai.no:

- VISA
- MasterCard
- Klarna

Masai.no tar ikke gebyr ved betaling. Betaler du med kredittkort, vil du bli bedt om å taste inn kortets kontrollsifre (CVC). Du finner de tre kontrollsifrene på baksiden av kredittkortet, som oftest på høyre side av kredittkortets bakside. Den oppgitte prisen for varer og tjenester er den totale prisen kjøper skal bære. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.


Når skjer betalingen?
Ved betaling med kort trekkes beløpet fra din konto først når varene sendes fra oss. Selger kan aldri trekke større beløp enn det kjøper har godkjent ved kjøpet. Selgeren kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.


Betaling og valuta
Prisene på nettsiden fremgår i den valutaen som gjelder i det landet du kjøper fra.

Hvis du ønsker å endre land og dermed språk og valuta, gjør du dette øverst i toppen til venstre på nettsiden, men det vil uansett alltid være det landet som du påfører leveringsadressen, som avgjør hvilken valuta som er gjeldende ved din bestilling.

Vær oppmerksom på at endringer i «leveringsland» kan ha innflytelse på pris og leveringskostnader for din ordre.

Levering


Når du har gjennomført et kjøp på Masai.no vil det vanligvis gå 2-8 hverdager før du mottar varene. Masai sender til Norge to ganger i uken, henholdsvis på mandager og torsdager.

Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder – særlig i forbindelse med salg og helligdager.

Vi sender på nåværende tidspunkt til adresser i Norge, Danmark (ikke Grønland og Færøyene), Sverige, England (ikke Isle of Man, Isle Scilly, Channel Island, Shetlands øyene, Jersey, Guernsey og Gibraltar), Irland, Tyskland (ikke Helgoland og Busingen) og Finland (ikke Ålandsøyene).

For leveringsmulighetene til de forskjellige landene henviser vi til våre landsspesifikke salgsbetingelser.


Alt i en pakke
Vi sender i utgangspunktet alltid hele ordren i én og samme forsendelse. Ved avvik fra dette vil du bli kontaktet.


Leveringsmuligheter
I Norge har du tre leveringsmetoder å velge mellom:

1) Hjemlevering med Postnord.
Fragtpris: 169 NOK.

2) Levering med Postnord til et utleveringssted i nærheten av deg.
Fragtpris 99 NOK. Kjøper du for mer enn 1500 NOK, betaler vi frakten.

3) Levering til en Masai-butikk med Postnord (ikke Masai-forhandlere – kun egne butikker).
Fragtpris 99 NOK. Kjøper du for mer enn 1500 NOK, betaler vi frakten.

Du kan alltid se fraktprisen i handlekurven og selv velge hvilken løsning du ønsker under utsjekkingen.

Les mer om levering her.


Mottakelse av en levering samt reklamasjonsrett
Det skal alltid kvitteres for leveringen når du mottar den.

Du har reklamasjonsrett i 24 måneder i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven.

Hvis din vare har en mangel eller vi har levert feil varer, ber vi deg om å kontakte vår kundeservice. Hvis du kan konstatere mangelen allerede på tidspunktet hvor transportøren ønsker å foreta leveringen, bør du nekte å motta varen.


Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på deg som forbruker når varen er overtatt av kjøper i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

MANGELFULLE ELLER FEILAKTIGE VARER


Dersom du ønsker å reklamere på en vare, eller du har mottatt feil vare, ber vi deg om å kontakte vår kundeservice, dersom du ikke allerede har avvist pakken ved mottakelse.

I tilfelle av en mangelfull eller feilaktig vare, kan du velge mellom følgende muligheter:

1) Returnere varen og dermed få refundert kjøpsprisen og alle leveringskostnader.

2) Beholde varen og anmode om en forholdsmessig reduksjon av kjøpsprisen.

Når du kontakter kundeservice skal du opplyse om ditt ordrenummer, varenummer og beskrive hva du reklamerer for.


Du er ikke ansvarlig for kostnader forbundet med returnering av en mangelfull eller feilaktig vare. Vi tilbakebetaler naturligvis kjøpsprisen og de opprinnelige leveringskostnadene, så snart vi har fått varen i retur – med mindre du får en ny vare som erstatning for den opprinnelige varen.

Reklamasjonsretten omfatter fabrikasjons- og materialfeil som kan konstateres ved varens normale bruk. Reklamasjonsretten dekker derfor ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått, direkte eller indirekte, som følge av feilaktig håndtering, manglende vedlikehold, voldsom bruk eller lignende.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen ved dennes modtagelse, skal meddeles os inden for rimelig tid.

Vi forbeholder oss retten til å foreta en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Returnering


Vårt ønske er å gjøre det enkelt for deg å handle med Masai – det samme gjelder ved returnering.

Når du mottar din levering, vil den i tillegg til dine bestilte varer alltid inneholde følgende:

- En følgeseddel med en oversikt over varene du har mottatt.

- En veiledning som guider deg til hvordan du returnerer (også vist under).

- En returseddel som skal utfylles og vedlegges ved returnering.

- En forhåndsbetalt returlapp som skal benyttes ved returnering av varer, såfremt du ønsker å benytte deg av vår gratis returservice.


Gratis retur med Postnord
Ønsker du å returnere en eller flere av varene via en forsendelse, må du følge de 4 trinnene under:

1)Skriv din returårsak på den varelisten du finner på returskjemaet.

2) Legg ved et utfylt returskjema sammen med varen.
Du kan pakke forsendelsen i samme eske eller pose som du mottok varene i.

3) ett den vedlagte returlappen på utsiden av returforsendelsen. Vi anbefaler deg å bruke den medfølgende returlappen – hvis ikke er du selv ansvarlig for varene inntil de når frem til oss. Vi påtar oss heller ikke portoutgiftene, hvis du ikke benytter vedlagt returlapp. Mangler du en returlapp, ber vi deg om å kontakte nettbutikkens kundeservice.

4) Lever pakken med dine returvarer til Postnord.

Når vi har mottatt din retur, behandler vi den så raskt som mulig. Heretter tilbakebetales returvarens beløp på din konto.

OBS! Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller lignende.


Bytting
Returnerer du din vare via en forsendelse, har vi dessverre ikke mulighet til å bytte til en annen farge, størrelse eller vare. Dette finnes det heldigvis en enkel løsning på: ønsker du en annen størrelse eller farge eller kanskje en helt annen vare, returnerer du din vare som nevnt ovenfor og legger deretter inn en ny bestilling på www.masai.no.


Returnering og bytting i butikk
Du har også mulighet til å returnere i din lokale Masai-butikk (ikke Masai-forhandlere – kun Masais egne butikker). Her kan du også bytte til en annen vare med det samme. Du kan se våre Masai-butikker her.


Varens tilstand ved returnering
Du heftes for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måte som du ville gjort i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt, noe som betyr at du ved angrerett av kjøpet kun vil få en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.

Angrerett


Du har rett til å angre en bestilling eller et kjøp uten begrunnelse innen 14 dager.

Angrerettsfristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok din levering, eller den dagen du fikk den siste varen levert når det dreier seg om en bestilling med flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis eller i flere parter.

Du skal innen 14 dager etter mottakelsen gi oss beskjed om at du ønsker å angre ditt kjøp. Beskjeden kan gis ved å skrive til kontakt@masai.no eller ved å ringe 23 96 54 26. I meldingen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du kan også velge å benytte vårt standard angrerettskjema. Du finner ´standard angrerettskjema´ nederst på denne siden.

Ved bruk av angreretten skal du selvfølgelig returnere varene uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager fra den datoen da du informerte oss om utøvelsen av avtalens angrerett. Vi anbefaler at du tar vare på postkvitteringen som bevis for at du har levert pakken til posten/transportøren.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varene i retur, eller til du har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert varene, avhengig av hva som skjer først.

Ved bruk av angreretten refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg i forbindelse med den konkrete ordren – herunder leveringskostnader (men ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr) - uten unødvendige forsinkelser og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen da vi mottok meddelelsen om din beslutning om å angre avtalen. Vi gjennomfører en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har innvilget noe annet. Under alle omstendigheter pålegges du ingen former for gebyrer som følge av tilbakebetalingen.

Vår returadresse er:
Masai Clothing Company
Bjørumsvegen 15
4820 Froland


Du heftes kun for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å prøve den slik du ville gjort i en fysisk butikk.

Andre forhold


Priser
Alle de oppgitte prisene for varen, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og avgifter. Omkostninger vedrørende levering, frakt eller porto kan variere og legges til for hver bestilling. Vi tar forbehold om avgiftsendringer, pris- og korrekturfeil m.m.


Oppdatering av siden
Vi gjør vårt beste for å oppdatere hjemmesiden samt sikre at priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysninger om varene er korrekte. Stavefeil, feil i priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysninger om varene kan imidlertid oppstå, og noen ganger oppdager vi at prisen for en vare er oppgitt feil.


Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til salgsbetingelsene dersom forsinkelsen eller den manglende oppfyllelsen skyldes begivenheter som ligger utenfor vår rimelige kontroll.


Ugyldighet
Såfremt en eller flere av bestemmelsene i salgsbetingelsene blir helt eller delvis erklært ugyldige, finner de øvrige bestemmelsene fortsatt anvendelse.


Personopplysninger
Vi behandler personopplysningene dine fortrolig. Vennligst les vår persondatapolitikk, som forteller om hvordan vi bruker personopplysningene du gir oss i forbindelse med bestillingsprosedyren og din øvrige bruk av hjemmesiden. Når du handler i nettbutikken aksepterer du vår persondatapolitikk og våre salgsbetingelser.


Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.

Standard angrerettskjema



Dette skjemaet utfylles og returneres kun hvis angreretten kan gjøres gjeldende.

Leveres til

Masai Clothing Company
Bjørumsvegen 15
4820 Froland

Mail:kontakt@masai.no
Telefon: 23 96 54 26


Jeg/vi __________________ meddeler herved at jeg/vi ________________ ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min/vår _______________ kjøpsavtale om følgende varer _________________. Bestilt den ___________ /mottatt den ___________ .


Forbrukerens navn ___________________
Forbrukerens adresse ___________________


Forbrukerens underskrift ____________________
(kun hvis skjema leveres i papirform)

Dato _____________________

Dette er versjon 1.0 av vår persondatapolitikk datert den 17.09.2018.